sábado, 21 de junio de 2008

Ideas para apoyar el ciclismo urbano en BCN


[Aquesta proposta segueix oberta (i fins al juny 2008 al menys). Si us plau, deixeu les vostres idees en forma de comentari i al juny publicaré un resum que serveixi per a la seva discussió].

Quedan (sólo) 3 años para las elecciones municipales.
Mientras los ciclistas urbanos seguimos empecinados en no ensuciar el aire de Barcelona, costarle menos a la seguridad social, descongestionar el transporte público, ayudar al estado con lo de Kioto, y respetar el sueño de nuestros vecinos, los políticos que gobernarán la ciudad a partir del 2011 siguen cocinando un programa que volverá a repetir lo de siempre: Nuevos Fòrums de les Cultures; la Barcelona chupiguays del diseño tomada por turismo Ryanair; la culpa es de Madrid...

Depende de nosotros que nuestro futuro no vuelva a quedarse en, por ejemplo, las 6 palabras del programa municipal del PSC del 2007: Construcció de xarxes de carril bici.

Ahora es el momento de hacernos oir, de exigir a los partidos políticos pronunciarse sobre los temas que nos afectan para, si no se pronuncian, buscar nuevos partidos.
Propongo crear desde aquí una lista de propuestas para enviar primero al alcalde y luego a los partidos que se presenten a las elecciones de 2011. Los comentarios serán por tanto bienvenidos, aquí o en la correspondiente página de Indymedia.

15 comentarios:

Anónimo dijo...

Pues aquí va una propuesta:
Reducir a 2 el número de carriles en las calles del Eixample. Así el peatón ganaría espacio y los conductores que no optaran por la bicicleta estarían obligados a circular más despacio.

Antoni-Ítalo dijo...

Evitar el carril bici segregat del trànsit per evitar accidents i polítiques de confrontació amb els vianants.

Promoure carrers-bici o de trànsit reduit.

Neo Litic dijo...

Antoni, estic molt d'acord: de vegades els carrils bici ens fan més mal que be, es més important reduir el tràfic per fer la via compartible entre cotxes i bicicletes.

Neo Litic dijo...

Jo crec que hem de reconquerir la calçada, perque no ens passi com a Paral.lel. Potser la zona més emblemática per a aixó sería l'Eixample, on es podría demanar o be la pacificació de carrers o be la eliminació del trafic a motor de alguns d'ells. No veig clar qué seria millor.
En alguna ciutat del nord d'europa he vist també una opció molt interessant: a cada pass de peatons o cada cruilla, el nivell de la calcada puja al nivell de la vorera amb una rampa que només molesta si vas rapid (cotxes). D'aquesta forma a mes els vianants no han de baixar a la calcada per creuar, i no calen rampes especials per cadiretes ni cadires de rodes. I els cotxes es veuen obligats a enlentir a cada pas de cebra. Em demano si aixó no seria una solució als encreuaments de l'Eixample, una forma de recuperarles per al peató.

Neo Litic dijo...

Hay más comentarios a esta propuesta en Indymedia:

http://barcelona.indymedia.org/newswire/display/336867/index.php

Glòria dijo...

jo personalment, usuari a diari de la bicicleta a Barcelona, prescindeixo tant com puc del carril bici, que està pensat no com a una via per a transitar amb bicileta, sinó per pasturar amb bicicleta.
Jo la rotonda de Francesc Macià sempre la faig per l'interior, amb els cotxes, si ets prou ràpid i habil, la fas abans que ells, i més egur que no pas pel carril bici, ja que els cotxes fan l'stop, sobre el carril bici davant dels semàfors i no respecten mai el carril bici.
Menys patxangeo i reapropiem-nos de l'asfalt!

Yuri dijo...

Estic absolutament d'acord. En general els carrils bici de les voreres serveixen més de passeig per vianants i gossos que no pas per circular en bicicleta. En quant als que hi ha a la calçada serveixen de ona de càrrega i descàrrega, parada de taxi o de carril complementari de motocicletes per avançar o de carril de gir per qualsevol altre vehicle. Personalment estic molt cansat d'haver de tragar tot el fum de les motocicletes al carril bici i haver de canviar contínuament de carril per seguir la meva marxa.
Crec que tots els ciclistes que ens trobem en aquesta situació ens fem sentir i ocupem l'asfalt per reclamar un espai robat per part d'aquestes màquines contaminants anomenades cotxes, en les quals en general viatja una sola persona.

antitrol dijo...

Mai faré res en contra de iniciatives sobre els carrils Bici, però no oblideu que el model actual de carril Bici no es gens positiu per als ciclistes.

A Barcelona els carrils bici estan muntats per a que les bicicletes no molestin als cotxes. Jo no vull més carrils bici, jo vull menys cotxes i més bicis a la carretera.

Zimon dijo...

Estic d'acord amb aquest darrer comentari respecte a la meva necessitat de carrils bicicleta, però per als usuaris més porucs, els carrils els permeten sortir al carrer i per tant benvinguts. No obstant, cal que no estiguem obligats a fer servir el carril bicicleta si no volem: el senyal ha de ser quadrat i no pas rodó.

ciclista Indymedia dijo...

Jo també crec que s'han de reconquerir els carrers en bicicletes. El reanivellament de les cruïlles em sembla molt interessant, d'aquesta manera també augmentes la sensació de peatonalitat dels carrers ja que els vianants no han de canviar de nivell.

Crec que en la lluita contra els cotxes ens hem d'aliar amb els vianants, ja que moltes mesures preses fins ara criminalitzen la imatge dels ciclistes i fomenten el rebuig de les bicicletes sense perjudicar tant als cotxes.

eps - Indy dijo...

no volem més carrils bici com una reserva india d'on cuntinuar sense poder sortir sense arriscar la vida

volem pacificació del transit, que les ciutats siguin per les persones i no pels cotxes, la velocitat, la prodoctivitat i els negocis.

recuperem l'espai públic, recuperem els carrers!!

Fernando dijo...

Bueno, soy de la comisión del Club Ciclista Gràcia

www.ccgracia.org

Y como sigo muy a menudo este blog, creo que una manera de potenciar tus comentarios es enlazandonos mutuamente..

Ok, dime algo e intercambiamos enlaces, ¿que me dices?

Bicing dijo...

He creado el siguiente fotolog, me gustaria que te pasaras:

http://www.fotolog.com/bicingbcn

Anónimo dijo...

Soy usuario de "Bicing" y estoy súper harto de tragarme el humo de los coches, de las motos, de las furgonetas y de los camiones que circulan por las calles de Barcelona. Además, siempre hay algún coche o alguna furgoneta ocupando un carril bici, cuando no deberían aparcar ahí. ¡Con razón los ciclistas tenemos que circular por las aceras! Lo ideal sería un planeta sin coches y sin ningún trasto que saque humo. La bicicleta no contamina. Vamos a morir todos de cáncer por culpa de la maldita contaminación. Yo promongo lo siguiente: calles enteras para ciclistas y aceras para peatones no fumadores. Y otras calles para coches, motos, camiones, furgonetas y peatones fumadores (de porros y cigarrillos).

Anónimo dijo...

Soy el anónimo del comentario anterior. Yo pediría al alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, que -por lo menos- regale mascarillas antigás (de las que se usaron en Chernóbil) para los que somos usuarios de "Bicing". Muchas gracias.